Sahabat MANTAP

:: Memantapkan Minda Nasional ::

Zaid Ibrahim Letak Semua Jawatan Dalam PKR..(Parti Kencing Rakyat)!

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 12 November 2010

Oleh: Hatta_Adnan

Zaid Ibrahim akhirnya berjaya dikencing dek PKR (Parti Kencing Rakyat) yang dulu dok sibuk memperjuangkan demokrasi tetapi hakikatnya, hanya memperjuangkan orang-orang tertentu di dalam PKR.
Dengan nada orang yang kecewa Zaid berkata; “Saya yakin mana-mana parti politik dengan sikap hipokrit dan nilai-nilai palsu tidak akan mampu menawarkan sebarang pembaharuan yang bermakna kepada rakyat di negara ini.”

“Saya mengambil keputusan ini kerana tidak ada usaha oleh kepimpinan parti untuk menangani manipulasi dan amalan tidak adil serta penyelewengan dalam pemilihan itu meskipun ia telah berulang-kali ditimbulkan,”

Ha ha ha ha ha… Zaid dikencing hidup-hidup oleh Anwar dan kroni-kroninya… Agaknya lepas ni ke mana kata ni nak melompat? Mungkin melompat ke dalam PAS. Adakah ahli PAS sedia menerima Zaid Ibrahim yang merupakan kaki mabuk dan kaki judi ini? Malah Zaid Ibrahim juga secara lantang menentang perlaksanaan hudud. Sedih betul la dgn Zaid Ibrahim ni…..Kejap2 nak melompat jer… . PAS nak ker ambil Zaid ni…kalo tak nak bagi jerk at DAP ! hahaha….

Jika tak diterima oleh PAS, mungkin Zaid Ibrahim akan menyertai DAP… Tak kisahlah kalo nak join mana-mana Zaid. Janji..jangan jilat ludah untuk menyertai semula UMNO… UMNO juga takkan menerima semula ahli yang telah dipecat…

Kesian sungguh Zaid Ibrahim kan !!!!

2 Respons to “Zaid Ibrahim Letak Semua Jawatan Dalam PKR..(Parti Kencing Rakyat)!”

  1. shabriduda said

    ZAID PERGIMU TIDAK AKAN DITANGISI SEMOGA DATUK ZAID BERJAYA SEBAGAI AHLI POLITIK….ia memang sudah seperti yang dijangkakan dan aku mengucapkan ‘Selamat’ dan ‘All the best to you’..

    Datuk Zaid Ibrahim akhirnya keluar Parti Keadilan Rakyat (PRK) — sebagaimana telah dijangkakan ramai sebelum ini, seminggu selepas mengumumkan beliau menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden.SEeorang ahli politik yang cenderung kepada pemikiran liberal, lebih terbuka dan sederhana, untuk mendapat tempat dalam gelanggang politik di Malaysia.Zaid tidak melalui zaman reformasi seperti yang dialami sesetengah pemimpin yang ada, tetapi Zaid mempunyai idea yang memperlihatkan keterbukaan minda, misalnya menekankan keadilan, kesaksamaan tanpa perbezaan kelas.zAID menganggap kelebihan dan pengalamanNYA ini sebenarnya boleh mengisi kekosongan yang ada pada PKR dari segi pentadbiran.
    ZAID JUGA meluahkan ketidakpuasan dirinya, beliau telah hilang penghormatan daripada masyarakat umum.SETELAH MENJADI PENENTANG KEPADA REGIM UMNO.GEROMBOLAN UMNO TELAH BERJAYA MEROSAKKAN MINDA RAKYAT.
    Zaid Ibrahim amat disegani ketika beliau meletak jawatan menteri demi mempertahankan prinsip. Namun, selepas Zaid Ibrahim menyertai PKR, selain rungutan, menarik diri dan meletak jawatan.

    Beliau mengumumkan menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden atas alasan diselubungi kepincangan dan kecacatan.

    Walau apapun……sedikit sebanyak hati bakal pengundi Pakatan Rakyat sudah mula terasa liba-libu…..sudah mula terasa LETIH…..jangan biarkan mereka terasa mual langsung sehingga meluahkan muntah hingga jadi kelesuan.

    Masa belum terlambat untuk buat sesuatu……hati pengundi perlu dimenangi semula dengan kadar segera.

    HATI PENGUNDI PERLU DIMENANGI DAN DITAWAN SEMULA.

    Yang pastinya……Zahid dengan geng Katak sebelum ini yang diketuai oleh Katak Lebai Kulim adalah tidak sama.

    Mereka berlainan spesis dan berbeza kualiti.

    Zahid berada dalam kelasnya tersendiri.

    Untuk menyatukan ‘hati-hati’ manusia memang sukar……tapi biarlah kita bersatu dengan satu azam untuk menjatuhkan Umno/BN.

  2. shabriduda said

    Dalam satu artikel kolum yang disiarkan Kwong Wah Yit Poh pada 12 November, Hu Yi Dao mendakwa dirinya menerima satu khabar angin melalui sms bahawa Zaid Ibrahim telah berunding dengan bekas Presiden MCA Ong Tee Keat untuk menubuhkan parti baru, malah 11 ahli parlimen akan menyertainya, termasuk wakil rakyat Wangsa Maju, Wee Choo Keong.

    Bagaimanapun, ketika mengulas sikap Zaid Ibrahim, Hu Yi Dao menganggap Zaid Ibrahim terlalu emosional, umpama budak-budak yang senang merajuk. Beliau mengimbas beberapa pengalaman Zaid, yang pernah bekerjasama dengan Mahathir dan Abdullah Ahmad Badawi – semuanya diakhiri dengan sikap Zaid ini. Dan kni, sikap merajuk ini diulangi terhadap Anwar Ibrahim.

Tinggalkan komen