Sahabat MANTAP

:: Memantapkan Minda Nasional ::

Archive for the ‘Agama’ Category

HAPUS ISA DEMI SIAPA ?

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 15 September 2009

OLEH:- Anak Kecil Dari Gunung

Kita tak taulah apa muslihatnya orang buat demonstrasi nak hapuskan ISA atau Akta Keselamatan Dalam Negeri. Kalau betul tak suka, buatlah perubahan tu cara yang betul. Betul demonstrasi jalanan bukan caranya nak selesaikan masalah. Nampaknya ada budaya baru masa ni. Kita orang yang suka aman. Tak suka kecoh dan rebut. Kita nak cari makan. Nak besarkan anak-anak. Nak tanggung keluarga. Kita tak nampak sebab mengapa kita perlu berdemonstrasi sampai susahkan orang ramai. Tak ada faedahnya cara tu. Lagipun bukan budaya kita.

Kita rasa pelik juga yang lantang tentang ISA tu bangsa lain. Tapi yang berarak tu orang Melayu. Apa jadinya? Adakah mereka didalangi orang lain? Ada tauke besar yang buat anak-anak kita berarak dijalan sedangkan mereka senang-senang hati tengok dari jauh? Anak-anak Melayu jangan lupa tujuan ISA sebenarnya. Kalau tak ada ISA dulu, entah apa jadi negara kita. Kita negara pelbagai kaum. Banyak isu sensitif. Banyak perkara yang tak boleh di sentuh demi hormat kaum lain dan nak jaga keharmonian sesama rakyat negara ni. Tapi nampaknya semua tu dilupakan. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa | Leave a Comment »

ISLAM dibenci..?

Posted by puteraadnan di Isnin, 14 September 2009

Oleh: Putera_Adnan

Membenci terhadap umat Islam bererti kita benci kepada Islam itu sendiri. Bila benci Islam, kitaakan menolak semua perkara yang terdapat dalam ajaran Islam, pemimpin Islam dan hukum-hukum Islam.

Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan harta benda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada besertanya: “Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?” Ketahuilah, sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah). Surah Al-Baqarah, ayat 214

Kenapa Islam dibenci? Bila Islam dibenci, umat Islam akan menjadi mangsa. Mereka kebanyakan daripada orang Asia Tengah, sebilangan kecil dari Asia termasuklah Malaysia dan Indonesia. Di Britain kebencian terhadap Islam semakin menjadi-jadi. Mereka melihat Islam mengancam kehidupan mereka. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa | Leave a Comment »

TUDUH UMNO DALANG!! PAS CUBA TUTUP KESALAHAN ISU ‘KEPALA LEMBU’

Posted by Sahabat MANTAP di Khamis, 10 September 2009

Oleh:-Mawar Berdarah

Kenyataan tegas oleh Mahyuddin Manap, Pengerusi Kumpulan Penduduk Sekyen 23 telah menafikan terus tuduhan Mahfuz Omar sebelum ini yang menuduh UMNO sebagai dalang kepada perarakan ‘Kepala Lembu’!!! Isu itu timbul bila penduduk Seksyen 23 telah berarak sebagai membantah pembinaan kuil dikawasan kediaman mereka. Ternyata tuduhan mahfuz hanya untuk memburukkan UMNO sedang kan punca kejadian itu bermula dari sikap tidak puas hati penduduk kerana pihak kerajaan Selangor tidak mampu menyelesaikan perkara itu secara saksama. Malah kerajaan Selangor dilihat seperti menganaktiri kan penduduk Melayu bila semua bantahan mereka agar kuil tidak dibina di Seksyen 23 ditolak mentah-mentah oleh mereka. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa | 4 Comments »

PEMBINAAN KUIL HINDU SEKSYEN 13 MEMBELAKANGKAN PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 9 September 2009

Oleh: Kawan Lama

“Islam adalah agama Persekutuan. Agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana mana bahagian Persekutuan.” – Perlembagaan Persekutuan

Apa nak kata kecoh pasal pembinaan kuil Hindu kat Seksyen 23 Shah Alam. Semua pun tau, kerajaan Pakatan Pembangkang di Selangor dan di negeri-negeri lain yang mereka terajui memang kecoh. Tapi saya bukan mau cerita pasal kecoh, tapi nak coret sikit pasal Pakatan Pembangkang yang kerap mementingkan diri mereka daripada rakyat di bawah kepimpinan mereka. Hal ini dapat dilihat jelas dalam peristiwa kekecohan yang timbul atas isu pembinaan kuil Hindu. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik | 3 Comments »

BERSUARA BERLANDASKAN FAKTA

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 4 September 2009

Oleh: Anak Kecil Dari Gunung

Ketuanan Melayu sudah terlalu kerap dipertikaikan baik dalam kalangan Pembangkang mahupun penyokong kerajaan sendiri. Ada usaha untuk menghapuskan hak istimewa kaum Bumiputera dalam ekonomi dan pendidikan atas dasar kesamarataan. Ungkapan kebebasan beragama pula diputarbelitkan sehingga memberikan gambaran bahawa Islam bukan agama utama di Malaysia. Ironinya bahtera ‘ Pengkhianatan , ini turut di kemudikan oleh orang Melayu sendiri demi memenuhi nafsu menduduki tampuk kuasa pemerintahan secara tergesa-gesa.

Kewujudan institusi raja juga disanggah tanpa menyingkap bukti sejarah. Sudah acap kali pula raja-raja Melayu memerintahkan rakyat supaya akur pada kontrak sosial tetapi tidak di endahkan. Walau bagaimanapun golongan “ Mabuk Kuasa “ ini terus menyempurnakan agenda mereka dengan mengheret rakyat yang tidak bersalah. Mereka seolah-olah mendapat tenaga luar biasa setelah mendapat sedikit kuasa melalui pilihan raya hasil permainan sentimen politik yang sempit. Dengan sokongan masyarakat luar yang sejak dahulu mencemburui pencapaian baik Malaysia dalam pelbagai bidang, usaha mereka sudah kelihatan seperti misi global.
Apakah yang tidak kenanya dengan negara padahal negara sudah mengecap kemakmuran dan keharmonian sejak puluhan tahun dahulu? Adakah ketenteraman dan Keamanan bukan sesuatu yang berharga hingga kita sanggup menggadaikannya dengan melakukan huru-hara dan demontrasi tanpa diketahui hujung pangkalnya? Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik | Leave a Comment »

BOLEHKAH PAKATAN RAKYAT MENTADBIR NEGARA?

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 4 September 2009

Oleh:- Mawar Berdarah

Sedangkan DAP Tak Mahu PAS

Ketua Setiausaha DAP Lim Guan Eng hari ini mengulangi bahawa DAP akan menolak sebarang usul untuk menjadikan Malaysia sebuah Negara Islam ataupun Kristian, Kenyataan yang menunjukkan pertembungan awal parti bermajoritikan bangsa cina tersebut dengan parti rakan yang berteraskan Islam,PAS.

“Apa jua usul untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam atau Kristian adalah bercanggah dengan visi masyarakat yang berbilang budaya dan agama.lebih-lebih lagi ia bercanggah dengan perlembagaan pusat yang berasaskan undang-undang sivil (dan bukan undang-undang agama),”Kata Lim dalam ucaptama beliau di kongres 2008 Dap pada Ogos 23, 2008.

Ditanya mengenai hasrat ahli-ahli PAS untuk mencadang Presiden PAS Abdul Hadi Awang sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat (PR) menubuhkan Kerajaan, Lim berkata DAP akan memberi sokongan kepada DATO’ Seri Anwar Ibrahim.
“Saya dah berulang kali mengatakannya dan saya telah katakana pada hari ke sepuluh saya dilantik sebagai ketua Menteri, “kata Lim
(Petikan dari Malaysiakini Syed Jaymal zahid Aug 23,08 6:06 Pm) Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa | 2 Comments »

ANWAR WIRAKAH ATAU PETUALANG BANGSA & NEGARA?

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 4 September 2009

Oleh:- Mawar Berdarah

Kita sedar bahawa Dato Seri Anwar Ibrahim hanya mahu menjahanamkan bangsa Melayu kita dengan konsep kesamarataan beliau yang mahu memberi taraf yang sama kepada semua kaum di Malaysia. Kita lihat bagaimana beliau telah menaburi janji kepada kaum bukan Melayu dan menyokong Bar Council dalam forum “Memeluk Islam” dan menyokong agar pintu UITM dibuka kepada bukan Melayu.

Tanah ini Tanah Melayu dan sesungguhnya hakikat ini harus disedari dan ditaati oleh semua kaum. Agama Islam, Bangsa Melayu dan Bahasa Melayu sudah termaktub dalam Perlembagaan. Kenapa pula kita harus biarkan Dato Seri Anwar merungkai apa yang telah disempurnakan oleh pejuang – pejuang Melayu dahulu? Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa | Leave a Comment »

Salah Tafsir kebebasan Bersuara

Posted by Sahabat MANTAP di Khamis, 3 September 2009

Oleh: Anak kecil Dari Gunung

Demokrasi bukan lesen untuk bebas bersuara atau melakukan apa-apa sahaja. Demokrasi juga mempunyai batas yang perlu di hormati. Baru-baru ini, majoriti umat islam di negara ini tersentak dengan kenyataan dua orang wakil rakyat DAP, Jeff Oii ( Ahli Parlimen Jelutong )dan Ronnie Liu ( Exco Kerajaan Negeri Selangor ) yang terang-terangan mempersendakan islam. Kononnya atas “ LESEN “ kebebasan bersuara dalam sistem demokrasi, Jeff Oii yang juga ketua staf Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang, secara terbuka mengaitkan Syariah islam dengan ekstremis agama. Manakala Ronnie Liu pula mempersendakan hukum islam dengan menyatakan bahawa bir bukan minuman keras.

Apa yang sudah terjadi kepada dua orang wakil rakyat DAP ini? Jika kedua-duanya “ BUTA “ tentang islam, mengapa dengan angkuhnya mereka memperkatakan soal agama suci itu. Jika mereka mendakwa demokrasi memberikan hak untuk sesiapa sahaja bebas bersuara, mengapa dalam demokrasi juga dituntut kepentingan masyarakat perlu mengatasi kepentingan individu?

Bukankah kenyataan dangkal mereka itu menjejaskan keharmonian masyarakat sehingga menimbulkan kemarahan banyak pihak termasuk daripada sekutu DAP sendiri? Jadi, kitab demokrasi mana sebenarnya yang mereka rujuk sehingga “ terkeluarnya” kenyataan sebegitu? Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa | Leave a Comment »

HINA SANGATKAH ISLAM DI MATA SAUDARA ANWAR????

Posted by Sahabat MANTAP di Khamis, 27 Ogos 2009

Oleh:-Mawar Berdarah

Apabila Majlis Peguam menganjurkan forum “Memeluk Agama Islam “ Pada 9 Ogos 2008,
rakyat Islam tahu forum itu akan digunakan untuk mencabar dan menghina agama mereka.

Setelah melihat rakyat Islam berdemonstrasi selama sejam, Majlis Peguam bersetuju membatalkan forum itu , bukannya kerana sedar bahawa forum itu telah menyakiti hati orang Melayu tetapi setelah dinasihati oleh polis demi keselamatan mereka. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa | 3 Comments »

Taksub Menghalang Penyatuan Umat Islam..

Posted by puteraadnan di Rabu, 26 Ogos 2009

Inisiatif Majlis Raja-Raja untuk menyatu padukan semula umat Melayu angkara perbezaan politik telah mula menampakkan positif.

Apa yang ketara janji yang diluahkan oleh Raja-Raja Melayu mula dikotakan dengan pembabitan aktif sultan-sultan sebagai Ketua Agama Islam Negeri dalam meberi nasihat kepada orang Melayu mengenai betapa pentingnya mereka bersatu padu dan mengelakkan pertelingkahan sesama sendiri.

Golongan ulama juga mula meningkatkan usaha untuk memperkukuhkan persaudaraan bangsa Melayu melalui ucapan dan ceramah-ceramah.

Semua ini membuktikan bahawa kerajaan beserta Raja-Raja Melayu menyedari bahawa jika perpecahan yang disebabkan oleh polemik dan perbezaan pandangan politik tidak dibendung dengan segera, masalah ini akan melarat ke tahap yang lebih gawat dan sekali gus merugikan orang Melayu sendiri.

Antara faktor utama yang mendorong kepada perpecahan ini ialah sikap taksub yang diamalkan oleh pengikut sesetengah fahaman politik.

Kemelut yang berlaku ini disebabkan oleh sesetengah orang Melayu yang tidak tahu membezakan politik kepartian dan nilai-nilai keagamaan. Kekusutan ini bertambah apabila sesetengah pemimpin parti pembangkang mengapi-apikan perasaan pengikut mereka dengan melemparkan segala macam fitnah dan tohmahan.

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik, Sejarah | 1 Comment »

PAS DAN UMNO SUATU PERBANDINGAN..yang mana betul, dan yang mana tidak betul!

Posted by puteraadnan di Rabu, 26 Ogos 2009

Oleh: Putera_Adnan

scan0001

scan0001

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Sejarah | 4 Comments »

Nik Aziz Perlekehkan Kesucian Agama Islam demi Permainan Politik Kotornya…!

Posted by puteraadnan di Rabu, 19 Ogos 2009

oleh: Putera_Adnan

Dengan langkah yang drastik mengenai isu yang telah diutarakan oleh Tok Guru Nik Aziz semalam yang mengatakan “ Masuk PAS boleh masuk Syurga”. Majlis Fatwa Kebangsaan dan para ulama di negara telah diminta mengeluarkan fatwa berhubung kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz bahawa penyokong UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu.Ini sudah melampau.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tindakan tersebut wajar dilaksanakan segera kerana ia menyentuh soal hukum agama dan akidah umat Islam.Sepatutnya umat Islam perlu diberikan maklumat yang sahih dan benar agar tidak mudah terkeliru dengan sebarang kenyataan yang dianggap tidak munasabah. Ini tidak…! Makin menyensongkan lagi ada.

Ulama dan Tok Guru jenis apa ni? Ini bukan ulama tapi ular dalam semak! Lebih sesuai dan wajar alim ulama di negara ini meneliti apa yang diungkapkan oleh Nik Aziz itu dan biar mereka beri pandangan sama ada apa yang dikeluarkan oleh Nik Aziz betul dalam Islam atau bercanggah dan apa hukumnya berbuat demikian. Nik Aziz dalam kenyataannya semalam menyebut, Terdapat perbezaan antara Islam yang didakwah oleh Pas dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan ahli UMNO. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa | 9 Comments »

Tiada Dalam NAS Al-Quran Masuk PAS Masuk Syurga…!

Posted by puteraadnan di Selasa, 18 Ogos 2009

Oleh: Putera_Adnan

Tiada nas dalam al-Quran dan hadis mensyaratkan seorang itu perlu menjadi ahli sesebuah parti sebelum dijanjikan masuk syurga. Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegaskan, syurga dijanjikan Allah hanya untuk mereka yang beriman dan bertakwa kepada-Nya. Bukannya bila masuk Parti PAS baru dapat masuk syurga…Karut semua tu! Nik Aziz da merepek bukan-bukan da sekarang. Nak dikatakan dia Ulama atau Tok Guru dia dah tak tahu nak menilai yang mana halal dan mana yang haram. Apa nak dibanggakan dengan pemimpin seperti ini…tak membawa dalam pembangunan islam dinegara ini malah memecah-belahkan umat islam dan sillaturahim sesama islam.

Syurga itu hak Allah, malah belum tentu lagi mereka yang sembahyang diterima (pahalanya) sebab kena tengok dulu sembahyangnya betul atau tidak. Apatah lagi jika ada dakwaan kata masuk parti ini baru dijanjikan syurga, itu lagi tidak betul, jangan kita mendahului Tuhan, Kadang-kadang jika kita berfikir balik, Nik Aziz akan berkata sedemikian jika waktunya pilihanraya dimana kali ini pertembungan diantara UMNO-BN dengan PAS. Itulah modal orang munafik. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa | 5 Comments »

Nik Aziz Tidak Bantah DAP Hina Islam , tOK gUru ape ni???

Posted by puteraadnan di Khamis, 13 Ogos 2009

Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak membantah tindakan segelintir pemimpin DAP menghina Islam kerana parti itu bukan parti Islam dan kefahaman mereka terhadap Islam mungkin tidak mendalam. Sebaliknya menyalahkan sikap pemimpin Islam yang menolak ajaran Islam sehingga agama itu tercemar dan telah disalah ertikan kesuciannya oleh mereka yang bukan Islam.

Kata Tok Nik….” DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam,” katanya kepada pemberita di sini semalam ketika diminta mengulas tindak tanduk beberapa pemimpin DAP kebelakangan ini yang dilihat menghina Islam. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik, Sejarah | 15 Comments »

Wasiat Raja-Raja Melayu…Penuh dengan Iktibar.

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 7 Ogos 2009

Oleh: Sahabat Mantap

Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah mengingatkan rakyat khususnya orang Melayu mengenai tujuh wasiat raja-raja Melayu yang menjanjikan kesejahteraan, kedamaian dan keamanan jika mereka bersatu dan berpegang teguh kepadanya. Wasiat yang disampaikan semasa raja-raja Melayu menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu pada 5 Ogos 1957 itu ialah:

• Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung Persekutuan Tanah Melayu (sekarang dikenali dengan nama Malaysia).
• Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain
gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, Tanah simpanan Melayu sehingga nisbah 50 peratus, selebihnya kamu rebutlabersama-sama kaum lain.
• Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kami serta harta milik kamu, kami tubuhkan Rejiman Askar Melayu selain untuk membanteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.
• Kami kekalkan dan kami jamin kerajaan dan kedaulatan raja-raja Melayu memerintah negara ini.
• Kami isytiharkan Islam adalah agama Persekutuan.
• Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah bahasa Melayu.
• Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada raja-raja Melayu untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan kepentingan sah kaum-kaum lain (kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

Renungkan lah…

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Perundangan, Program | 2 Comments »

Masyarakat Jangan Tersalah Menilai Ciri-Ciri Ulama Sebenar

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 4 Ogos 2009

Oleh: Anak kecil Dari Gunung

Ulama secara ideal adalah orang yang arif dalam ilmu dan orang yang tersohor tetapi disebabkan makna ulama itu sudah dicampur aduk maka yang bukan Ulama pun dipanggil Ulama.

Tetapi masyarakat kita, asal orang itu tahu serba sedikit mengenai agama, dipanggil Ustaz dan yang boleh bercakap, digelar Ulama.

Ulama dalam konsep sebenar adalah mereka yang memiliki ketinggian intelektual dalam bidang hebat serta bersedia menyumbang pemikiran untuk pembangunan ummah, bukan memiliki ciri tertentu yang ditetapkan masyarakat seperti memakai serban atau berjubah. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik | Leave a Comment »

Nik Aziz: Gaya Kepimpinan Nabi??? ( I Yer ker?? )

Posted by puteraadnan di Rabu, 22 Julai 2009

“Tuan Guru” Nik Abdul Aziz bin Nik Mat, Kepimpinan Gaya Nabi. Sebuah buku hasil penulisan Habibulah Izzah Ahmad telah berjaya diterbitkan. Pastinya buku ini mencipta satu lagi kontroversi di dunia politik tanahair.

Siapa tidak kenal dengan Nik Aziz. Individu yang digelar “Tok Guru” atau “Tuan Guru” oleh ramai pengikut ajaran PAS dan Pakatan “Riot” umumnya. Nik Aziz berlatar belakangkan pendidikan agama dari India, Pakistan dan Mesir. Menjadi ahli PAS pada 1967 dan menjadi MB Kelantan sejak 1990 hingga kini. “Tok Guru” PAS ini berumur 78 tahun, dan mentadbir Kelantan sebagai MB Kelantan lebih dari 18 tahun. Sepanjang perjalanan karier politiknya, “Tok Guru” PAS ini kononnya membawa kepimpinan “ulama” atau kepimpinan “nabi”? Mungkin itulah yang cuba digambarkan oleh penulis buku di atas!

Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Program, Sejarah | 13 Comments »

Nik Aziz oh Nik Aziz, tok guru yang hebat…

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 24 Jun 2009

nik aziz

Petikan dari Utusan Malaysia, Zaini Hassan

SYABAS Pas kerana menolak gagasan perpaduan Melayu. Syabas Pas kerana bersekongkol dengan rakan-rakannya – yang asyik mengungkit mengenai isu biasiswa kepada anak-anak bumiputera miskin, isu untuk mengenyah DEB, isu-isu terlalu sensitif yang jika disebut di sini ‘orang-orang tertentu’ akan mengecap kita ini sebagai rasis. Cita-cita Pas ialah mahu memerintah Malaysia dengan rakan-rakannya itu. Mungkin Nik Abdul Aziz Nik Mat terlalu mengidamkan menjadi Perdana Menteri. Jika diizinkan tuhan cita-citanya akan tercapai. Tolong, janganlah sesiapa mengatakan dia tok guru yang hanya mengajar agama – sebenarnya beliau ialah ahli politik totok yang dalam istilah Inggeris disebut political animal. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik | 1 Comment »

KERAJAAN PERPADUAN UMNO-PAS PERLU DIREALISASIKAN

Posted by Sahabat MANTAP di Khamis, 18 Jun 2009

Oleh: Salza Hedra

Siapakah yang paling gentar dan khuatir sekiranya kerajaan perpaduan UMNO-PAS menjadi realiti? Jawapannya amat mudah – mereka yang selama ini telah menunggu peluang dan ruang untuk menghancurkan Islam dan melupuskan kuasa politik Melayu. Golongan ini tidak mahu melihat orang melayu bersatu. Kerana mereka telah menunggu lebih daripada 50 tahun untuk melihat orang melayu bertelagah sesama sendiri. Selepas PRU 12 lalu, muncullah wajah sebenar mereka iaitu selepas melihat orang melayu bertelagah sesama sendiri. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik | 5 Comments »

BANGKITLAH WAHAI ORANG MELAYU …

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 26 Mei 2009

Oleh:- Mawar Berdarah

Perpecahan ini amat bahaya yang akan membinasakan bangsa kita sendiri. Pepatah mengatakan “bersatu kita teguh , bercerai kita roboh.’.Bangsa kita sekarang sedang ditertawakan orang lain kerana kita lemah sebab tidak bersatu . Kita seolah-olah sudah hilang kekuatan kerana ikatan kita amat longgar dan akan roboh bila-bila masa sahaja. Raja – Raja Melayu diperlekehkan oleh bangsa kita sendiri. Orang lain tersenyum gembira melihat kebodohan yang dijelmakan oleh bangsa kita sendiri.

Masa telah sampai. Semboyan telah berbunyi. Gendang telah dipalu. Orang Melayu perlu bertindak untuk menyatukan semula bangsa kita yang kita cintai dan agama Islam yang kita anuti. Kesemua peringkat usia, sama ada golongan terpelajar, golongan ahli agama, Pemimpin-Pemimpin Politik , Pelajar, Pendidik ,golongan petani dan apa-apa sahaja golongan dari kelompok Melayu perlu mulakan gerakan ke akar umbi menyatukan semula puak-puak yang bertelagah ini demi agama dan bangsa. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran | 4 Comments »

Pas Takut Allah Ke Takut DAP???

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 10 April 2009

Oleh:- Mawar Berdarah

Pas sekali lagi terpaksa membuka pencak silat apabila terus diterjah rakan sekutunya DAP mengenai Negara Islam. Yang nyata walaupun secara terang-terang dan tanpa mengenal jemu DAP mempertikaikan perjuangan negara Islam, Pas masih lagi mampu untuk duduk semeja dengan rakan pakatannya itu.

Malah jauh dari itu, Pas sentiasa beralah termasuk isu kandang babi yang dipelopori pemimpin DAP. Bukan sahaja beralah malah pemimpin Pas membuat sokongan terbuka ditambah dengan fatwa-fatwa tertentu bagi menyakinkan para pengikutnya bahawa tiada salahnya menyokong kehendak menternak babi secara besar-besaran di Selangor. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Politik | Leave a Comment »

ANWAR CERAMAH PENGUNAAN KALIMAH ALLAH UNTUK TUJUAN POLITIK

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 7 April 2009

Oleh:-Mawar Berdarah

Apabila membaca suratkhabar dan juga internet mengenai tindakan Anwar yang membangkitkan isu pengunaan kalimah Allah di Batang Air jelas ia bertujuan politik untuk menarik sokongan bukan Islam.

Anwar dengan hebat berceramah bercakap tidak salah penganut agama lain mengunakan kalimah Allah kerana ia adalah hak masing-masing. Selain itu , Anwar juga berkata di Malaysia, pengunaan nama Allah tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain disebabkan oleh parti UMNO yang mempertahankannya . Hairan saya melihat Anwar sekarang yang sudah menyimpang jauh dari landasan perjuangannya dahulu sejak dari ABIM untuk menegakkan Islam. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Politik | Leave a Comment »

Ayat Al-Quran dipersenda! dimana maruah kita!

Posted by Sahabat MANTAP di Isnin, 6 April 2009

Oleh: Tenda Biru

PAS

Inilah adalah isu kesucian Islam.. bukan masalah dia akan dapat hidayat atau sebagainya!

Sedangkan umat Islam sendiri jika hendak membaca ayat Quran hendaklah dalam keadaan suci dan baca dengan hukum Tajwid!

Inikan pula si kafir harbi… jika nak kata mandi wajib tentu jauh sekali… apatah lagi mengucap dua kalimah syahadah!

Adakah umat Islam akan terus membiarkan ayat Al-Quran akan terus dipersenda, dimainkan dan dihina!

Tolaklah mereka yang telah bersekongkol mencemarkan Islam! Tolak lah PAS!

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Semasa, Politik | 8 Comments »

SEDARLAH…

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 3 April 2009

Oleh: Tenda Biru

Telah lama pemimpin-peminpin PAS sebenarnya yang cukup besar menyesatkan umat Islam di Malaysia dan sanggup mengadaikan maruah agama Islam dan bangsa Melayu demi kepentingan politik mereka. Kepimpinan PAS yang meneruskan tradisi berjuang di dalam politik dengan menggadaikan maruah Islam. PAS berbangga dengan konsep perjuangan dengan menggunakan nama Islam. Apabila mereka menang, mereka bangga dengan kemenangan dan tiada lagi kritikan yang diberikan kepada SPR. Jika mereka kalah, mereka menyalahkan kerajaan dan SPR. Inilah yang dapat disimpulkan kepada PAS berdasarkan beberapa siri pilihanraya kecil atau umum. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik | 1 Comment »

“JANGAN BERNIAT TAKBUR DAN RIAK”

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 1 April 2009

Oleh :- Anggerik Desa

Kita sering kali mendengar perbuatan yang dilakukan oleh Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan baru-baru ini Nizar didakwa melakukan taktik kotor ketika berkempen untuk Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gantang dengan menggunakan masjid sebagai tempat untuk berceramah Politik.

Lebih memalukan lagi apabila Mohammad Nizar tergamak merampas dan mengambil alih untuk Program Solat hajat serta majlis Bacaan Yassin yang dikendalikan oleh Barisan Nasional ( BN ) di masjid simpang dan bertindak keterlaluan apabila meminta mikrofon daripada imam dan cuba mengadakan ceramah sendiri. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Politik | 1 Comment »

SYURGA DAN NERAKA DITENTUKAN OLEH PAS..???????????

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 1 April 2009

Oleh Mawar Berdarah:-

Sebelum pilihanraya ke-12, Pas mengeksploitasikan isu seperti haram bagi orang Islam memilih pemimpin daripada kalangan bukan Islam. Dua hari sebelum pembuangan undi pada 8 Mac tahun lalu, petugas Pas mengedarkan beribu-ribu risalah di masjid dan surau dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Panjang yang ditandingi calonnya, bekas MB Perak Mohammad Nizar Jamaluddin.Risalah itu memetik fatwa daripada muzakarah ulama yang mengatakan haram bagi orang Islam memilih calon bukan Islam, iaitu Dr S.Vasan daripada MIC yang mewakili BN. “Tetapi, bila sudah berjaya membentuk kerajaan, beliau (Mohammad Nizar) mengatakan beliau Menteri Besar untuk semua kaum. Sekarang baru kita nampak wajah sebenar mereka. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Semasa, Politik | 3 Comments »

PAS MENGGUNAKAN AGAMA DAN BANGSA DEMI KEPENTINGAN POLITIK. UMNO MENGGUNAKAN POLITIK UNTUK KEPENTINGAN AGAMA DAN BANGSA.

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 10 Mac 2009

Oleh: Tenda Biru

Tidak perlulah PAS kelentong kononnya perjuangan UMNO adalah perjuangan Kebangsaaan dan perjuangan PAS adalah perjuangan Islam, kerana untuk menguatkan sesebuah agama maka bangsa itu perlu diperkuatkan terlebih dahulu. Tidak perlulah PAS hendak menjaja cerita kononnya mereka ulama pewaris Nabi dan berpolitik cara Nabi Muhammad. Bohong! Tak payah nak mencemarkan kesucian Nabi Muhammad dan menggunakan nama baginda untuk kepentingan politik PAS. Jadi PAS tak perlu nak menyamakan taraf poltik mereka mengikut Rasulullah. Baginda tidak berperang sesama islam seperti mana yang dilakukan oleh PAS terhadap UMNO dulu dan sekarang.

Nabi Muhammad tidak berpolitik wahai orang-orang PAS. Baginda berdakwah mengajak seluruh kaum yang menyembah berhala dan api supaya tunduk dan menyembah ALLAH S.W.T. Baginda juga menyebarkan syiar-syiar islam kepada orang-orang jahiliah. Baginda mengajak orang-orang kafir memeluk islam. Tidak seperti PAS yang MENGKAFIRKAN orang–orang yang memang sudah islam tetapi tidak menyokong parti politik mereka. Ternyata UMNO dan BN lebih baik daripada PAS dan Pakatannya. Tiada apa yang boleh kita banggakan dengan PAS. Jika UMNO sudah bangkit memperbaiki segala kesilapan silam, mengapa kita harus memberi peluang kepada PAS yang sedang mengulangi kesilapan yang dilakukan oleh UMNO. Tidak tahu berapa puluh tahun lagi barulah PAS hendak bangun memperbaiki kesilapan mereka. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik | 2 Comments »

PAS DI “KUDA-KUDA” KAN OLEH PKR

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 10 Mac 2009

Oleh: Mawar Berdarah

Sekumpulan manusia yang kesemuanya beragama Islam berkumpul di pekarangan Masjid Negara. Kehadiran mereka bukanlah bertujuan untuk menyemarakkan sambutan Maulidur Rasul, sebaliknya perkumpulan mereka di kawasan yang seharusnya menjadi tempat penyatuan umat Islam itu diselimuti perasaan benci dan marah. Demikian senario di ibu negara pada Sabtu lalu, apabila sekelompok orang Melayu yang kononnya mendakwa mencintai dan membela bahasa Melayu berarak menentang pelaksanaan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI). Justeru kalau mereka turun melakukan demonstrasi apatah lagi dengan ketegasan pucuk pimpinan negara ketika itu sudah pasti mereka akan merasa bahananya. Tetapi kini mereka tahu BN tidak kuat dan UMNO semakin lemah, oleh itu semua isu termasuklah PPSMI dipolitikkan.

Apa yang menghairankan adalah sikap Pas yang kini semakin pandai turun ke jalanan untuk membantah sesuatu isu. Perubahan yang berlaku kepada Pas adalah sejak mereka bersekongkol dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR). Adalah sesuatu yang aneh apabila pemimpin-pemimpin Pas mempunyai semangat yang begitu tinggi dalam isu PPSMI sedangkan sebelum ini jika ada perkara berkaitan kepentingan hak-hak Melayu, ada pemimpin Pas berkata mereka memperjuangkan Islam. Ternyata sekali Pas semakin terperangkap dengan permainan politik PKR. Parti itu tidak sedar atau sengaja melupakan bahawa PKR hakikatnya sedang ‘memperkudakan’ Pas untuk melaksanakan satu demi satu agenda politik mereka.

Apa yang malangnya, pemimpin-pemimpin yang kononnya selama ini memperjuangkan Islam – sebuah agama yang cukup mencintai keamanan dan kedamaian – membiarkan sahaja penyokong mereka bertempur dengan pihak polis (yang sudah pastinya majoritinya orang Melayu dan Islam). Kalau mereka benar-benar memperjuangkan Islam, mereka akan berusaha mengelakkan konfrantasi, apatah lagi dengan pihak berkuasa. Namun kekecohan dalam isu PPSMI itu tidak harus dilihat dari segi permukaan sahaja, sebaliknya orang Melayu perlu melihat secara halus kenapa dari semasa ke semasa, ada sahaja isu yang dipolitikkan. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Semasa, Pendidikan, Politik | Leave a Comment »

KETAKSUBAN PROPAGANDA PARTI PEMBANGKANG

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 30 Januari 2009

Oleh: TENDA BIRU

Satu perkara yang semua pihak perlu tahu ialah parti UMNO dan perjuangannya tidak patut dipersalahkan di dalam kekusutan yang berlaku dalam senario politik negara hari ini. Titik tolak kepada badai politik di dalam UMNO disebabkan oleh kelemahan manusia. Sememangnya saya pelik dan tidak faham dengan apa yang diperjuangkan oleh PAS sebenarnya. Apakah mereka benar-benar mahu memperjuangkan Islam atau semata-mata mahu menjatuhkan pemimpin UMNO walaupun negara kucar-kacir. Kita lihat PAS memiliki banyak cerdik pandai dalam agama, tapi itu semua tidak cukup jika di hati penuh dengan dendam kesumat. Niat hanya satu iaitu menghapuskan UMNO, tak kisahlah walaupun bernaung dengan parti kafir. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik, Sejarah | Leave a Comment »

PAS HANYA DI PERALATKAN DALAM PAKATAN RAKYAT

Posted by Sahabat MANTAP di Khamis, 22 Januari 2009

Oleh: Anak Kecil Dari Gunung

Bolehkah PAS berasa tenang dan tenteram dalam Pakatan Rakyat kerana kedua-dua sekutunya itu mempunyai ideologi yang jauh berbeza. Tidakkah PAS sedar bahawa DAP adalah parti yang bersifat sekular yang terang-terang menemplak dan menolak perjuangan menegakkan negara Islam dan undang-undang Hudud.

Karpal Sigh ( DAP ) , pernah mencabar PAS supaya melangkah mayatnya sebelum melaksanakan cita-cita itu. Ketika menjelangnya Pilihanraya Kecil Permatang Pauh tahun lalu, DAP di dalam kongresnya menegaskan bahawa parti itu tidak dapat menerima kewujudan negara Islam. Terbaru ialah kenyataan dua beranak. Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng yang mengaskan bahawa undang-undang hudud tidak termasuk dalam manifesto Pakatan Rakyat dan menegaskan bahawa Malaysia mestilah kekal sebagai negara sekular.

Walaupun perlembagaan UMNO menegakkan negara islam sebagai agenda, perjuangannya tetap mempunyai matlamat sama iaitu agama, bangsa dan tanah air. Sumbangan UMNO dalam menegakkan syiar islam dinegara ini adalah hakikat yang diketahui umum.

PAS hanyalah sebuah parti kecil dalam kerajaan campuran di Selangor dan Perak. Dikedua-dua negeri itu, PAS berada dalam dilema kerana terpaksa tunduk kepada serta tekanan DAP dan PKR.

Di Pulau Pinang, PAS langsung tidak diberi “MUKA”. Ini adalah satu penolakan secara “HALUS” oleh DAP terhadap PAS di Pulau Pinang. Dua ahli Exco Melayu dari PKR yang dilantik dalam Kerajaan DAP hanyalah sebagai “ KOSMETIK “ dan “ BONEKA “ semata-mata.

Di Perak, Menteri Besarnya dilantik daripada PAS bukan kerana ia suara majoriti tetapi kerana Sultan mempunyai kuasa untuk melantik Menteri Besar dikalangan orang Melayu beragama Islam seperti mana terkandung dalam Perkara 12 (1) (2) Perlembagaannya.

PAS jangan lupa apa yang pernah diungkapkan Dr Burhanuddin dalam mempertahankan hak orang Melayu. Dr Burhanuddin ketika mesyuarat agung PAS yang ke -12 (1964) menegaskan dalam ucapannya : “ Kalau Tanah Melayu ini misalnya, mengikut hak asasi dan hak asalnya dipunyai oleh bangsa Melayu, maka tentu salah hendaknya ada bangsa lain bernafsu jahat untuk merebut dan menjadikan negeri ini hak bangsanya pula.”

Penyelesaian terbaik ialah PAS dan UMNO duduk bermuzakarah dan kembali bertaut memperjuangkan Islam dan kedudukan Melayu yang semakin di cabar sejak kebelakangan ini. Kedudukan orang Melayu di negeri-negeri pimpinan Pakatan Rakyat, khususnya di Pulau Pinang, Perak dan Selangor semakin tidak menentu kerana pengaruh DAP yang kuat di dalam pentadbiran negeri-negeri terbabit.

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Pelbagai & Lain-lain, Politik | Leave a Comment »

“ USAH TIMBULKAN ISU SENTITIF DALAM PARTI ”

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 19 Disember 2008

Oleh : Anggerik Desa

Adalah sesuatu yang boleh dianggap lumrah, jika isu yang dikatakan sensitif ini dibangkitkan dalam parti pembangkang. Seringkali Rakyat dikejutkan dengan kenyataan Timbalan Presiden MCA yang dipilih oleh, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek, yang mempersoalkan konsep ketuanan melayu.

Tiada siapa boleh menafikan bahawa keghairahan mengungkit isu seperti hak istimewa orang melayu, kedudukan Raja-raja melayu dan kontrak sosial diterima dan termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik, Sejarah | Leave a Comment »

LAYU…

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 5 Disember 2008

Oleh:Putera_Adnan

“Sesungguhnya tidak ada yang lebih menyayat
dari melihat bangsaku dijajah
tidak ada yang lebih menyedihkan
dari membiarkan bangsaku dihina”

Aku lihat layu dalam Melayu
Aku pasti bukan aku seorang sahaja yang nampak
Ada juga bercadang bertanya tuan punya
Tapi bercampur risau dengan tak tergamak
Nanti di kata tak bersyukur
Di kata tak sedar diri
Jadi aku menyendiri memerhati
Dan akhirnya mengakui
Yang kita sendiri membiarkan bunga raya layu ke kanan
Dan dibiar bunga tak cantik mekar di kiri Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Pelbagai & Lain-lain, Politik, Sejarah | Leave a Comment »

MARUAH MELAYU TERCABAR

Posted by Sahabat MANTAP di Isnin, 1 Disember 2008

Oleh: Anak Kecil Dari Gunung

Kebebasan ada batasnya. Sebagai rakyat Malaysia apapun bangsa yang melahirkan kita atau agama yang kita anuti, Perlembagaan negara harus dihormati. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Pelbagai & Lain-lain, Perundangan, Politik, Sejarah | 1 Comment »

CUIT-CUIT KAUM, MARUAH TERCABAR.

Posted by puteraadnan di Isnin, 17 November 2008

Oleh: Putera_Adnan

Kita percaya rakyat negara ini sudah faham dan terima kepentingan perpaduan kaum untuk keamanan, kestabilan, kemakmuran dan kemajuan negara. Namun begitu, kadangkala kita menganggap perpaduan kaum merupakan suatu keadaan yang wujud dengan sendiri tanpa usaha hingga lupa adanya ancaman terhadapnya.

Sebab itu kita perlu mengambil perhatian terhadap isu-isu yang boleh membangkitkan sentimen perkauman dan seterusnya mampu menjadi ancaman kepada semangat muhibah serta keharmonian di negara ini. Ini bukanlah bermakna bahawa kita tidak boleh mengutarakan isu-isu penting yang memerlukan pembetulan dan langkah-langkah bagi mengatasinya. Tetapi apa yang penting adalah cara dan sikap dalam menangani sesuatu isu supaya ia tidak berbau perkauman. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Pelbagai & Lain-lain, Perundangan, Politik, Sejarah | 1 Comment »

Maruah Bangsa, Agama dan Negara Terguris Kerana Perkauman

Posted by Sahabat MANTAP di Isnin, 17 November 2008

Oleh:Anak Kecil Dari Gunung

Majlis Peguam merupakan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang dianggotai oleh para peguam. Majlis ini di tubuhkan bukan untuk ikut terlibat dalam permainan politik, condong kepada mana-mana ideologi parti atau tidak mengambil kisah isu yang menyentuh sensiviti kaum dan agama.

Forum “Memeluk Islam” merupakan provokasi kepada umat islam dan Orang melayu di negara ini kerana Melayu dan umat islam tidak boleh dipisahkan . Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Pelbagai & Lain-lain, Perundangan, Politik, Sejarah | Leave a Comment »

BARA-BARA POLITIK PERKAUMAN

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 14 November 2008

Oleh: Anak Kecil Dari Gunung

Dalam pertarungan politik yang menentukan “Siapa Kuat, Dia Menang”. Kejernihan Moral dijadikan senjata politik yang paling tajam walaupun indvidu yang bercakap mengenainya, memaki hamun, mengutuk bahkan memfitnah. Sebenarnya persoalan moral yang amat penting dalam demokrasi. Kalau di lihat dalam konteks kuasa dan politik. Benarkah sekarang perhubungan kaum di negara ini berada dalam keadaan tegang sehingga perlu digubal satu akta khusus untuk menyelesaikan masalah ini? Negara ini semakin kepupusan pemikir tetapi sebaliknya semakin banyak pula orang yang memikirkan kepentingan diri sendiri demi mencapai cita-cita mereka.

Berpunca daripada gila kuasa dengan bertopengkan demokrasi, kebebasan, keadilan dan kesamaan. Ada pihak yang sanggup mengorbankan ketenteraman awam dan kedaulatan negara. Janji kosong, harapan palsu dan pendekatan populis adalah antara permainan politik sesetengah pemimpin pelbagai parti semata-mata mengambil kesempatan daripada “KETIDAK RASIONALAN”. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Pelbagai & Lain-lain, Perundangan, Politik, Sejarah | 8 Comments »

ANWAR PENGGADAI MARUAH BANGSA SENDIRI ?

Posted by puteraadnan di Rabu, 15 Oktober 2008

oleh: putera_adnan

Anwar dan Wan Azizah pernah diraikan oleh Ketua Biskop Kristian Murphy Pakiam pada 25 Disember 2007, di Rumah Terbuka Kristian anjuran Christian Federation of Malaysia, Bukit Nanas. Penganut Kristian anggap, Anwar merupakan satu-satunya “pemimpin masa depan” yang boleh memberi ruang yang luas kepada Kristian mengembangkan agamanya di Malaysia.Tulisan Terence Netto dalam portal Malaysiakini, 2 Februari 2008; “Anwar berkata sejak generasi rakyat Malaysia membesar menggunakan Bahasa Malaysia sebagai medium komunikasi, beliau melihat tiada sebab mengapa penganut Kristian Malaysia tidak boleh menggunakan istilah Bahasa Arab untuk Tuhan- “Allah” dalam ritual mereka.” Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Pelbagai & Lain-lain, Perundangan, Politik, Sejarah | 3 Comments »

Pembangkang Agen Pelaksana Agenda Zionis? (Siri I)

Posted by Sahabat MANTAP di Sabtu, 4 Oktober 2008

oleh: Keris Terbang

USD1 vs PKRBenarkah PKR agen Zionis? Persoalan yang sentiasa bermain-main di benak majoriti rakyat. Sehingga baru-baru ini ’mereka’ mencabar agar sebarang pertuduhan terhadap ’mereka’ sebagai agen Amerika dapat dibuktikan.

Meskipun telah banyak pendedahan berupa bukti yang terang lagi nyata di atas penglibatan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) yang berkaitan dengan Amerika dan Zionis seperti yang didedahkan dalam internet, di sini penulis cuba mengajak untuk melihat beberapa lagi bukti dari sudut yang lain pula bagi menyokong pendedahan Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik, Sejarah | 14 Comments »

Talqin Untuk Raja Petra

Posted by Sahabat MANTAP di Isnin, 15 September 2008

oleh: Keris Terbang

Raja Petra KecewaRaja Petra Raja Kamarudin, Ketua Pengarang laman web MalaysiaToday.net telah selamat ’disemadikan’ mengikut Seksyen 73(1), Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 pada 12 September 2008. Semoga Allah mencucurkan rahmat ke atasnya serta diberikan taufik dan hidayah dalam menjalani hidup sebagai seorang muslim dan warganegara yang baik.

Wahai Raja Petra Raja Kamarudin, tetapkanlah hatimu. Inilah antara dugaan yang besar dalam hidupmu. Ingatlah bahawa kamu sekarang sedang ditahan di bawah ISA, sehingga sampai satu masa kelak, kamu akan dibebaskan. Insaflah wahai Raja Petra, bahawasanya hukuman itu benar, dibebaskan kelak adalah benar. Semoga Allah akan memberi sejahtera kepada kamu. Allah jua yang menetapkan hati kamu. Kami sekalian berdoa mudah-mudahan Allah menjinakkan hati kamu yang Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Agenda Zionis, Isu Semasa, Perundangan, Politik | 19 Comments »

”DI MANAKAH KEPERCAYAAN KITA”

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 20 Ogos 2008

Oleh: Putera_Adnan

Kemenangan UMNO dalam PRU yang ke-12,memastikan tampuk kepimpinan UMNO adalah yang terbaik dalam pilihanraya Umum kali ini,walaupun sesekali kemenangan ini dicabar,di tentang dengan manifesto-manifesto yang tak mungkin di tunaikan oleh PR kepada rakyat.Rakyat kini semakin bijak membuat keputusan. Mereka mahukan sebuah kerajaan yang lebih cekap dan amanah untuk mentadbir urusan negara. Rakyat sudah muak,penat dan tak sanggup dengan penipuan dan penyelewangan yang dilakukan oleh mereka yang telah terlalu lama berada di atas. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Pelbagai & Lain-lain, Perundangan, Politik | 1 Comment »

Bertaubatlah wahai Anwar……

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 8 Julai 2008

Oleh: Adijagat

 

Anwar Ibrahim semakin garang kebelakangan ini. Merata rata tempat dia melalak dan bercakap yang bukan bukan. Kenapalah jadi begitu? Apakah rancangan untuk menjadi PM Malaysia dikhuatiri tidak dapat dicapai oleh Anwar?

 

Cuba kita lihat apakah yang telah dinyatakan oleh Anwar sejak kebelakangan ini. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Pelbagai & Lain-lain, Politik | 6 Comments »

Kegiatan Agama Bukan Islam Tidak Di Pantau?

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 25 Jun 2008

Oleh: Salza Hedra

Sebelum PRU 12, isu agama seperti penggunaan perkataan ‘Allah’ yang diminta oleh gereja Kristian dalam makalah dan ‘sermon’ mereka dibenarkan dan masalah tuntutan HINDRAF digunakan untuk mmberikan tekanan kepada kerajaan. Selepas PRU 12, cadangan exco Selangor mengenai menambah perluasan rumah ibadat tanpa had dan dana yang melebihi RM3 juta pula cuba diketengahkan. Seperkara yang terlintas di fikiran penulis samada terdapatnya pemantauan terhadap hal-hal berkaitan agama selain Islam di Malaysia oleh pihak kerajaan? Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Perundangan | 1 Comment »

Cadangan Exco Selangor Cabar Perlembagaan

Posted by Sahabat MANTAP di Isnin, 9 Jun 2008

Oleh: Salza Hedra

Membaca ‘The Star’ semalam (7/06/08), pelbagai perkara bermain difikiran penulis. Belum lagi reda daripada kisah babi di Sepang oleh kerajaan Campuran Pembangkang di Selangor, exconya, YB Xavier Jayakumar dan YB Ronnie Liu berkata mereka akan mencadangkan agar peruntukkan kepada hal-ehwal agama bukan Islam RM3 juta oleh kerajan sebelum ini dinaikkan kepada satu angka yang lebih tinggi yang tidak mahu dimaklumkan. Selain itu, mereka juga mencadangkan penambahan keluasan tanah bagi rumah ibadat mereka yang sebelum ini 0.4 ha kepada keluasan tanpa had. Menurut mereka ini adalah kelangsungan daripada janji-janji yang dibuat semasa kempen PRU 12 yang lalu yang mesti dipenuhi serta merta. Apa yang ingin dicadangkan oleh Exco kerajaan Campuran Pembangkang Selangor ini bukan sesuatu yang baru. Selain daripada tentangan mereka megenai ‘Hak Keistimewaan Orang Melayu’ yang termaktub dalam Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan, mereka juga menggunakan kesempatan ini untuk membuat tuntutan tambahan terhadap hak keagamaan mereka. Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik | Leave a Comment »

Islam Hadhari Haram.

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 30 Mei 2008

Oleh: Adijagat (adijagat.wordpress.com)

 

Kerajaan Baru Selangor telah mengharamkan semua program Islam Hadhari di negeri tersebut menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Dato’ Dr Hassan Mohamed Ali.

 

Beliau dipetik telah berkata:

 

“Kita haramkan Islam Hadhari di Selangor ini kerana Islam yang kita amalkan dulu dan hari ini tidak berubah dan sudah cukup.”

 

“Oleh yang demikian, kita mahu sandarkan ajaran Islam sebenar untuk memerintah Selangor ini dan bukannya Islam Hadhari.” beliau dipetik sebagai berkata pada sesi penggulungan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini. – http://www.malaysiakini.com/news/83455 Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Politik | Leave a Comment »

Apabila Hasad Mengambil Tempat, Kebaikan Akan Terpinggir

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 23 Januari 2008

S. S. Dr Mohd Asri Zainul Abidin
Mufti Negeri Perlis

Hikayat kisah-kisah melayu lama banyak memuatkan tabiat melayu yang amat cenderung untuk hasad dengki antara satu sama lain. Saya tidak pasti sejauh manakah kebenaran kisah-kisah tersebut. Namun yang pasti samada kisah itu benar atau bohong, atau separuh bohong, unsur hasad dengki mempengaruhi masyarakat melayu sehingga kisah-kisah yang berunsur sedemikian terbentuk dan diwarisi.

Mungkin ianya kisah yang ada asalnya, atau igauan perekanya yang selalu terbayang unsur-unsur Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Semasa, Politik | Leave a Comment »

Mohd Sabu Berfahaman Syiah?

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 15 Januari 2008

Abu Ezzadi
abu_ezzadi@yahoo.com

Mohd Sabu dikenali ramai sebagai salah seorang yang begitu meminati dan mengagumi perjuangan Hizbullah di Lubnan dan revolusi Islam Iran sejak dari dulu lagi. Minat, sokongan dan kecenderungan beliau diterjemahkan dengan kerapnya beliau berkunjung ke Lubnan dan Tehran dan seringkali menggunakan contoh perjuangan mereka di dalam ceramahnya. Namun sedarkah kita bahawa minat, sokongan dan kecenderungan beliau telah mula bertukar kepada pegangan agama dan aqidah?

Tanyalah beliau tentang aqidah ataupun amalan orang Syiah, nescaya beliau akan dapat menghuraikannya dengan panjang lebar dan begitu terperinci. Tanyalah orang-orang syiah di Malaysia nescaya mereka akan menganggap Sdr. Mohd Sabu adalah Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Semasa, Politik | 27 Comments »

Sempena Ma’al Hijrah 1429H

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 9 Januari 2008

Selamat Menyambut Tahun Baru, Ma’al Hijrah
pada 10 Januari 2008 bersamaan 1 Muharam 1429H


Video ehsan daripada psychomaestro

Doa Akhir Tahun Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Sejarah | 1 Comment »

Kewajaran Untuk ‘Memerangi’ Pembangkang IV

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 1 Januari 2008

Oleh: Sang Tempur

Komen: Siri IV ini adalah siri terakhir di bawah tajuk “Kewajaran Untuk ‘Memerangi’ Pembangkang” (sila baca artikel di bawah). Cukuplah 4 siri ini mendedahkan kita tentang ilmu yang masih belum kita ketahui buat pedoman bagi mengubah sikap dan pendirian kita terhadap pemerintah. Beruntunglah bagi mereka yang menyibukkan diri mencari kebenaran.

Bagi yang mengabaikannya dan saban hari sibuk mencari dan mendedahkan kesalahan orang lain, mereka tidak akan menemui walau sekelumit tentang kebenaran kerana mata, telinga dan hati mereka telah tertutup untuk itu. Lalu Allah s.w.t mengutuk mereka ini dalam Surah Al-A’raf: 179, Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Perundangan, Politik, Sejarah | 2 Comments »

Kewajaran Untuk ‘Memerangi’ Pembangkang III

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 28 Disember 2007

Oleh: Sang Tempur

Komen: Sedar tidak sedar, tajuk ini telah pun masuk Siri III (sila baca artikel di bawah). Rupanya, masih tiada mana-mana pihak dari kalangan parti politik pembangkang yang mampu menangkis segala apa yang yang telah dibuktikan melalui Al-Quran, hadis-hadis sahih, ijma’ para ulama’ terdahulu dan sejarah para khalifah Islam darihal adab dan ketaatan terhadap pemerintah.

Firman Allah s.w.t. dalam Surah Al-Baqarah: 111, “…Katakanlah (wahai Muhammad): Bawalah kemari keterangan-keterangan yang (membuktikan kebenaran) apa yang kamu katakan itu, jika betul kamu orang-orang yang benar.”

Jika kita merujuk pula apa yang cuba dijawab Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Perundangan, Politik, Sejarah | 5 Comments »

Kewajaran Untuk ‘Memerangi’ Pembangkang II

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 21 Disember 2007

Oleh: Sang Tempur 

Komen: Sehingga artikel di bawah ini dipaparkan (lanjutan dari Siri I), masih belum ada mana-mana laman web, blog atau apa-apa saluran media daripada pihak parti politik pembangkang yang berkemampuan untuk menyahut cabaran atau persoalan yang dikemukakan dalam Siri I.

Pelihara Adab Rakyat Terhadap Penguasa Baca baki entri ini »

Posted in Agama, Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Perundangan, Politik, Sejarah | 21 Comments »