Sahabat MANTAP

:: Memantapkan Minda Nasional ::

Archive for 1 September 2010

Namewee Kebal?

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 1 September 2010

Oleh: Kawan Lama

Namewee dah rasa diri dia kebal? Dulu masa buat videoclip dalam u tube mempermain-mainkan lagu ‘Negaraku’ jadi ‘Negarakuku’, atas dasar kesian kerajaan sendiri bagi alasan – kononnya budak metah, dan kita nak jaga keharmonian kaum. Guna le muka bapak Namewee untuk mintak belas kesian dari kerajaan.

Terbaru ni, Namawee buat hal lagi. Kali ni kononnya nak bela budak sekolah yang kena hamun dengan cikgu besar kat sekolah semasa assembly pagi. Nak jadikan besar, heboh-heboh le pasal kenyataan berbaur perkauman oleh cikgu besar tu. Yang kita tak tahu apa yang dilakukan atau dikatakan oleh bebudak yang biadap tu terhadap cikgu besar tuuu. Mungkin kot budak tu buat hal dulu yang menyebabkan cikgu besar tu bertindak demikian. Entah apa yang dikatakan oleh budak tu, langsung tak ditimbulkan atau ditimbulkan. Mungkin perkara ini sengaja dirancang kot. Tau-tau ape le nak jadi sekarang ni…. Cikgu besar ni pun satu hal.  Tak bolehh le macam tu… macam tak rasional je tindakan beliau. Baca baki entri ini »

Posted in Isu Kepimpinan, Isu Pemikiran, Isu Semasa, Perundangan, Politik, Sejarah | 3 Comments »