Sahabat MANTAP

:: Memantapkan Minda Nasional ::

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak

Posted by Sahabat MANTAP di Rabu, 11 Ogos 2010

Oleh : Warga Sahabat MANTAP

Kami seisi warga Sahabat Mantap ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak 1431 kepada semua kaum muslimin dan muslimat semua. Semoga bulan Ramadhan yang penuh dengan kerahmatan ini akan diiringi dengan pengisian yang bermakna dan amalan-amalan berfaedah yang membawa keberkatan yang berpanjangan kepada kita semua.

Sama-samalah kita menyambut bulan yang mulia ini dengan mengandakan amalan malam kita. Bersyukurlah dan puji-pujian ke atas Allah SWT atas kurnia Ramadhan yang kembali diberikan kepada kita. Al-Imam Nawawi dalam kitab Adzkarnya berkata, ”Dianjurkan bagi setiap orang yang mendapatkan kebaikan dan diangkat dari dirinya keburukan untuk bersujud kepada Allah sebagai tanda syukur; dan memuji Allah dengan pujian yang sesuai dengan keagungannya.” Dan di antara nikmat terbesar yang diberikan Allah kepada seorang hamba adalah ketika dia diberikan kemampuan untuk melakukan ibadah dan ketaatan. Maka, ketika Ramadhan yang mulia ini telah tiba dan kita dalam keadaan sihat walafiat, kita harus bersyukur dengan memuji Allah sebagai bentuk syukur. Bergembiralah dengan kedatangan bulan Ramadan kerana kita mendapat peluang untuk menjalani ibadah puasa dan bersolat terawih serta tidak lupa dengan amalan membaca kitab Al-Quran yang juga diturunkan di dalam bulan Ramadhan yang mulia ini.

Kami mendoakan kaum muslimin dan muslimat di luar sana agar sihat selalu dan sentiasa diberkati Allah. Selamat menjalani ibadah puasa dan solat terawih!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: