Sahabat MANTAP

:: Memantapkan Minda Nasional ::

“Melayu Bukit Gantang Tolak Nizar Sebagai MB.”

Posted by Sahabat MANTAP di Khamis, 9 April 2009

Oleh: Tenda Biru

DAP sentiasa dikuasai oleh kaum cina dan india. Orang Melayu jangan harap nak hidup senang kalau DAP berjaya memerintah negara. “Golongan lahir 1970an ke atas dengar,lihat,fikir,analisa,hujah baru buat keputusan”. Pada pendapat anda, adakah pemimpin DAP telus? fikir2kan… Sanggupkah anda menjadi kuli orang Cina dan India di negara sendiri? Mungkin anda dah biasa kerja makan gaji dengan orang Cina dan India. Apa kata anda pilih juga mereka(DAP) sebagai pemimpin negara.

Nescaya anda(melayu) akan jadi kuli di negara sendiri dari segi ekonomi dan politik dan takkan berpeluang untuk berkuasa semula di Malaysia sampai bila2 (contoh terdekat lihat saja singapura) Jika anda buta sejarah, lihat fakta ini:

DAP = serpihan PAP pimpinan Lee Kuan Yew di Singapura, dan cita-cita mereka adalah sama sejak merdeka hingga sekarang.(cuba teka, apa cita2 mereka?) Tak percaya? suka atau tidak, DAP dah berkuasa di PERAK, dan sikit demi sikit, akan berkuasa di seluruh semenanjung (Sabah dan Sarawak masih selamat).
Jadi, Melayu bersedialah jadi kuli DAP.

Nak dengar sandiwara DAP ke, atau nak selamatkan BANGSA(melayu) sendiri?
Lihat sekali lagi.
DAP = peluang Cina dan India kuasai negara
PKR = tempat orang kecewa meluah rasa
PAS = parti KEAGAMAAN yang sering dipandang serong oleh Cina dan India DAP

Macam biasa Melayu Pas menang sorak. Peratusan undi Melayu lebih memihak kepada calon UMNO dan menunjukkan Melayu Bukit Gantang menolak Nizar Camry sebagai Menteri Besar. Bukan Melayu lebih menyenangi kedunguan Nizar Camry dan lebih takut kepada kebijaksanaan BN. Jadi, situasi di Perak Melayu Pas menang sorak. BN tetap tidak rugi malahan penjelasan terhadap keributan perlembagaan di Perak telah sampai kepada seluruh rakyat Bukit Gantang.

Kenapa orang Cina dan India DAP sokong calon PAS? Sebab mereka tahu orang Melayu dah berpecah belah ke UMNO dan PKR. Tapi kenapa mereka sokong Pas? Sebab ADA UDANG DI SEBALIK BATU…Tapi kenapa?
Fikir-Fikirlah Sendiri..

Advertisements

26 Respons to ““Melayu Bukit Gantang Tolak Nizar Sebagai MB.””

  1. hhhh said

    marapulah kauuu
    dah kalah tu nongeng jer lah
    orang buka bodoh macam awak
    x reti nak nilai
    bute hati lah tuuuuuuuuuu

  2. batu api said

    ko jgn pandai pandai nak jadi batu api…hasad dengki.. jgn nak merepek…pandai kau menghasut

  3. will of the wisp said

    what a piece of stinking UMNO shit from the arse of an UMNO ostrich called Sahabatmantap who continues to bury his head in the sand like the proverbial ostrich!

  4. eightwan said

    yup….kalu pilih DAP melayu akan jadi kuli ke cina tp kalu pilih melayu/umno apa akan terjadi???
    Banyak peristiwa dan kejadian yang berlaku yang melayu sendiri menjual melayu..
    ‘cth apa yang terjadi pada tanah2 orang melayu di bandar2????…bukan di ambil oleh org melayu atas nama pembangunan???tapi berani kah org melayu tadi ambil tanah orang cina??? tak kan..takut nanti cina tak undi masa pilihanraya…..pernah dengar org melayu kampung berkate…tanah kite senang2 je kerajaan ambik tapi kalu tanah cina tak berani….betulkah??? saya pun ingin kepastian…

    cuba lihat masa pilihanraya kecil Kuala Terengganu/Bukit Gantang….Siapakah yang memberi peruntukan berjuta2 ringgit utuk sekolah2 cina??? apakah org melayu dapat??? sekolah agama rakyat dapat bantuan ke??? Kenapa sekolah agama rakyat dipaksa diserahkan kepada kerajaan tp tidak SR(J)K cina /tamil????..kenapa anak melayu seakan2 dipaksa bersekolah di sekolah aliran kebangsaan tapi tiada semacam paksaan terhadap kaum2 lain….

    so sekarang musykil kalau dikatakan melayu tolong melayu…..Yup kita boleh menulis sesuatu ikut citarasa kita…memang kita ade fakta dan nas yang tersendiri….walaupun kita tau nas dan fakta yang kita guna tu taklah sekuat bangunan KLCC….

    Dan kini MCA telah menuntut Jawatan TIMBALAN MENTERI????? Apa pandangan tuan tanah??? kenape mereka makin berani menuntut??????/

  5. BN Kapuk said

    Ada fakta ke Melayu Bkt Gantang menyokong BN?
    Yang menyokong BN tu semuanya ahli UMNO ke? Xde bangsa lain ke?
    Yang menyokong PAS tu semuanya orang CINA dan INDIA jek ke?
    Jangan cuba-cuba nak wujudkan sentimen perkauman dalam blog anda.
    Masa kempen-kempen UMNO di Bukit Gantang, bukan ke media-media arus perdana BN memaparkan sokongan padu masyarakat CINA dan INDIA. Siap ada konsert lagi.. Mana undi-undi mereka ini?
    Sepanjang pemerintahan kerajaan PKR di Perak, adakah masyarakat melayu di sana menjadi kuli? Kalau YA pun, bodohlah pengundi-pengundi melayu di sana masih menyokong NIZAR.
    Bukankah kerajaan BN mempertahankan institusi Raja Berpelembagaan (kononnyalah). Jadi, selagi INSTITUSI ini masih wujud, mana mungkin orang melayu ditindas sebagai hak penduduk bumiputra. Raja tetap dari kalangan orang melayu. Ketua negara adalah AGONG. Bukan PM, sebab segala minit mesyuarat dalam kabinet mesti ada persetujuaan dari AGONG.
    Nak lantik PM dan ahli kabinet pun kena ada persetujuaan dari AGONG…

    Adakah hak orang melayu akan tergadai sekiranya pembangkang yang memerintah.. Pikir-pikir kan…

  6. eightwan said

    pembetulan::::***TIMBALAN PERDANA MENTERI

  7. SAHABATxMANTAP said

    x cukup Mantop..fakta yg dikemukakan x berlandaskan hujah dan bukti yg jelas…hanye bercakap di awang-awangan…

  8. lolito said

    UMNO yang memualkan..Geli otak aku ngan UMNO ni..Pak Lah dah tak jadi PM, aku pun dah malas fikir pasal UMNO.Tambah plak ngan si tua nyanyuk yang masuk UMNO balik tu…eeee…yargh!!!!!!!!!!!!

  9. otam said

    Demi matahari dan cahayanya di pagi hari, dan bulan apabila mengiringinya, dan siang apabila menampakkannya, dan malam apabila menutupinya, dan langit serta pembinaannya, dan bumi serta penghamparannya, dan jiwa serta penyempurnaannya (ciptaannya), maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya. Sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu, dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya.
    (QS. Asy Syams, 91 : 1-10)

  10. otam said

    “maka apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, lalu mereka mempunyai hati yang dengan itu mereka dapat memahami atau mempunyai telinga yang dengan itu mereka dapat mendengar? Karena sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta, tetapi yang buta, ialah hati yang di dalam dada.”

    QS Al Hajj [22.46]

  11. otam said

    Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:
    “Sesiapa yang memberi contoh yang baik dalam Islam maka ia akan memperolehi pahala dan pahala orang yang beramal selepas ia meninggal tanpa kurang sedikit pun daripada pahala mereka dan siapa yang memberi contoh yang buruk di dalam Islam maka ia akan mendapat dosa dan dosa orang beramal dengannya selepas ia meninggal dunia tanpa kurang sedikitpun daripada dosa mereka.”
    Riwayat Muslim

  12. zamam said

    dalam era globalisasi ni masih ada lagi yang hidup di bawah tempurung macam penulis rencana ini.

  13. hatirindu said

    Pada saya, sesiapa pun boleh memimpin – Melayu ke, Cina ke, India ke, Iban ke, Kadazan ke, yang penting ia lah beliau cekap, amanah, bersih, jujur, dan colourblind seperti Nabi pbuh, dan barisan pemimpinNya.

  14. melayu islam said

    kesian sahabat mantap. saya tak faham apa sebab saudara berkata begitu. cuba fikir: selama PAS memerintah kelantan, mereka di anaktirikan oleh kerajaan pusat (umno), bantuan dan peruntukan disekat. kalau melayu lah diperjuangkan, bukankah orang kelantan atau orang PAS itu melayu?

    lihat pulau pinang: selama dibawah pemerintahan gerakan, melayu disana dipinggir, hampir habis tanah melayu terpaksa dijual kononnya untuk pembangunan. apa umno buat?

    saudara, berjuanglah untuk islam..

  15. um no umphh la said

    mereka yg lahir era 70 an dan keatas adalah mereka yg berfikiran kritis, fokus dan terbuka…

    mereka yg tau menilai baik dan buruk, betul dan salah, yg hak dan yg batil…

    kecuali mereka yg macam lu, dok bertenggong bawah bontot pemimpin umno untk sesuap nasi..
    jenis yg takut bersaing, bekerja kuat dan berusaha utk memajukan diri..
    org mcm lu ni memang ramai, nak kaya tapi malas keje, nak keje senang dpt duit banyak, bergaya sana sini.. so pilihan yg ada adalah UMnono…

    apa perlu takutkan bangsa lain? Melayu tu memang maksum ke? bagitau boss-boss hang, kalau nak undi kami ni, berubah la, dengarla keluhan rakyat marhain, telus dan jujur dalam memimpin…

    bukan dengan menipu menggunakan slogan2 , tunjuk dan buktikan dengan perbuatan..

    yg tinggal dgn umnono ni hanya org2 macam lu, dan org kampung2 yg tertipu dengan propaganda boss-boss lu..
    kesian…..

  16. Sulaiman said

    Astagfirullah usahlah berfikiran kolot dan busuk hati wahai saudara.
    Melayu, Cina atau India sama sahaja.
    Hasat dengki dan mementingkan diri sendiri ada pada semua bangsa dan kaum yang berfikiran mundur seperti anda. Marilah kita bersatu bangunkan Malaysia tanpa mengira kaum.

  17. sharleen said

    BOODH nye penulis ni…haprak n totok…

  18. kojo said

    Malaysia bukan BN/UMNO punya. Obama Malaysia lahir dalam PRU-13

  19. altantuya said

    ramai ore2 umeno yang tidak tahu melihat data undi2 yg dibuat 7-4-2009, ok, 52% melayu umno totok sokong umno/be end, tapi 48% melayu sokong PAS. So? Bukan semua melayu di perak tolak Nizar ! Di dalam PRU12, 53% rakyat perak undi PR dan 47% undi BN. Sila check fakta anda supaya jadi mantap! Now X Mantap pong..

  20. altantuya said

    Pastu, kilang pengeluar tenaga IPP, kepunyaan YTL, patrick Yeoh, ore kuat Mahadet, bina kilang tapi jual mahal letrik pada TNB.. Tak ke bahlol ! Cukuplah, kalau hati hitam dengan umno, boleh masuk kubur dengan umno, jangan ungkit2 psal kaum, tengok maruah melayu tergadai oleh umno! Di KL, semua tanah2 orang melayu sekarang dibangunkan oleh tawkeh2 Cina UMNO! Bukit Bintang Contohnya.. Sedarlah Melayu – UMNO tu apa – dalam bahasa orang puteh? Kenape ek?

  21. orang malaysiabukanmelayubukancinadanbukanindia said

    bodoh la awk ni yg tulis rencana ini….

  22. orang malaysiabukanmelayubukancinadanbukanindia said

    bodoh tul org yg tulis artikel ni

  23. Ex-UMNO said

    Bagus juga UMNO tewas di dua Bukit.

    Bayangkan kalau mereka menang, dah tentu 7 hari 7 malam mereka akan memekek lolong kegembiraan sambil mengutuk Pakatan Rakyat.

    BN/UMNO sudah tewas di 4 – 0 dalam PRK selepas PRU12.

    Adakah ini telah menandakan BN/UMNO sudah mula pulih?

  24. mahmod said

    hai saudaraku org x melayu malaysia . sedarkah saudara semua bahawasanya didunia ini hanya malaysialah satu x nya negara MELAYU YG ADA JIKA PEMERENTAH BUKAN LAGI ORANG MELAYU.fikirkanlah!

  25. tokkmod said

    aku bukan orang malaysia TAPI AKU BANGGA DENGAM MALAYSIA.adakah melayu malaysia inginkan bagaimana aku netmati sekarang . melayu malaysia sudah bersediakah berkonsi segalanya.bagi aku kamu belum lagi KERANA MASEH BERCAKARAN SESAMA SENDIRI.AKU BERDOA MOGA X KAMU SAKALIAN DAPAT KESADARAN.BERBAIK SANGKA DAN HINDAR YG BOLEH MEROSAK DAN MEMPERONDAK BANGSA MELAYU.Bergadoh dalam politik berbaik untok BANGSA MELAYU.

  26. jaaffar.m said

    Kalau pemimpin Umno selama ini kerja nak menipu bangsa saja kau orang nak pakai selipa pun tak dapat.Kemajuan yang dibawa oleh orang Umno selama hari ni bukan macam petik sebelah jari saja.Kena kerja kuat.kena sungguh-sunggoh nak bagi lu orang senang.Jangan cepat lupa.Mengapa kau orang cepat sangat terhasut.Jangan mudah sangat diperalat oleh melayu pertualang bangsa tu.Sesekali bangun tidur kena bersukur selain Allah subhawataala sambung umor engkau orang kena sukur juga dapat duduk kat malaysia ni aman damai senang nak cari makan boleh kaya raya dan kalau miskin orang umno akan tolong beri macam-macam peluang jangan kau orang dah ngeti bersukur dan terima kasih pada jasa-jasa pemimpin melayu umno ni.Sesekali pergi jalan tengok negara orang lebih-lebih lagi Afrika negara pengeluar minyak yang kaya tapi rakyatnya daif dan merempat ni baru betul tipu rakyat dan tipu bangsa.Ramai rakyatnya jadi pelarian kerana berperang sesama sendiri kerana berebut kuasa negara jadi tak aman.Mulanya sama seperti yang terjadi kat malaysia sekarang.Pemimpin yang rakus nak kuasa sanggup melaga-melaga bangsanya yang penting dapat kuasa negara kucar-kacir tak penting.Yang dekat pun ada tengok Thailang apa dah jadi industri pelancongan rugi bilion ringgit .Berjuta rakyat bergantung hidup dengan industri pelancongan hilang mata pencarian.Yang lebih penting negara tak aman .Ini bukan dakyah menakut-nakutkan kau orang tapi ini realiti.Sesekali kena muasabah diri.Nikmat yang kita kecapi hari ini kalau tak kita sama-sama jaga boleh ditarik balik jika kita jadi bangsa yang tak pandai says’Thank you.Wassallam

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: