Sahabat MANTAP

:: Memantapkan Minda Nasional ::

Ayat Al-Quran dipersenda! dimana maruah kita!

Posted by Sahabat MANTAP di Isnin, 6 April 2009

Oleh: Tenda Biru

PAS

Inilah adalah isu kesucian Islam.. bukan masalah dia akan dapat hidayat atau sebagainya!

Sedangkan umat Islam sendiri jika hendak membaca ayat Quran hendaklah dalam keadaan suci dan baca dengan hukum Tajwid!

Inikan pula si kafir harbi… jika nak kata mandi wajib tentu jauh sekali… apatah lagi mengucap dua kalimah syahadah!

Adakah umat Islam akan terus membiarkan ayat Al-Quran akan terus dipersenda, dimainkan dan dihina!

Tolaklah mereka yang telah bersekongkol mencemarkan Islam! Tolak lah PAS!

Advertisements

8 Respons to “Ayat Al-Quran dipersenda! dimana maruah kita!”

  1. Putra Bukit Gantang said

    Inilah UMNO yang sempit, macam mana nak dakwah. Orang bukan Islam nak kenal Al-Quran pun tak boleh..Nga lagi bagus dari UMNO kerana menggunakan ayat Quran untuk menyedarkan orang ramai.

  2. Jalak Gempita said

    ek eleh…tak payah cakap bab Quran la kalo UMNO sendiri takde ati nak junjung hukum dalam Quran….bab agama cakap berlepuh-lepuh….berbuih-buih mulut…..perlaksanaan takde…
    kalau betul UMNO ni pejuang Islam, kenapa pemimpin2 UMNO tak berucap menggunakan nas2 dalam Quran bila nak menunjukkan bahawa mereka perintah ikut Islam….sudahlah…jangan nak salahkan PAS bab2 macam ni….pemimpin PAS jauh beza dengan pemimpin UMNO…mereka bukan cakap je macam pemimpin UMNO…kononnya cakap bab ISLAM, tapi anak bini hampeh…anak peluk ngan pompuan bukan ajnabi…bini pakai tudung nampak jambul…macam yahudi….pemimpinnya pulak….time nak ngundi barula nampak jemaah kat masjid….kononnya alim…taik kucing ahh!!!!

  3. fadzilah said

    korang ni nama je ada otak..tapi tak guna akal satu sen pun. DAP tu hanya nak gunakan korang je. Bukan dia nak masuk Islam atau nak mengagungkan Ayat Al-Quran. Kalau dah dunggu dan tolol tu, tolol jugak korang ni. Asalkan DAP gunakan ayat suci sahaja korang semua sokong dan takbir. Kalau dah komunis tu komunis jugak.. Akal diberi supaya berfikir.

  4. Anak Bukit Gantang said

    putra bukit gantang…ko tu kafir laknat…sama dengan DAP dan sekutunya.Agama sendiri kena caci ko nak sokong….Ko ingat PAS tu da elok sangat da…..Kafir laknat serupa dengan ko.!!!keturunan kafir macam ko…babi…sial!

  5. Anak Bukit Gantang said

    aku nak sangkal Jalak Gempita…ko sokong lah DAP yang caci al-quran dan tak tau makna nya…..entah2 ko da kena air holy dengan DAP sebab tu ko da tak nampak yang mana betul dan x betul…..korang ni da macam kafir laknat….walaupun UMNO x guna nas2 al-quran dalam berkempen tapi Bn tetap syang kan rakyat …tak mcm PAS, DAP hanya Parti sja……x da kepentingan pun dlm negara…parti babi untuk korang…lain kali guna lah lambang babi atau anjing bagi parti korang…perangai da mcm israel…>!

  6. Anak Melayu said

    Aku sebagai anak melayu yang beragama Islam tidak mahu Melayu bertikam sesama Melayu. Ini kerana kita yang bertikam lidah, bangsa lain bersorak gembira melihat kita berpecah. Berbalik kepada isu Adun DAP ni, pendapat aku adalah salah dan tidak kena pada tempatnya untuk seorang yang bukan Islam menggunakan ayat suci Al-Quran untuk mengajak semua umat manusia untuk berbuat kebaikan a.k.a berdakwah atas dasar politik yang tidak dapat ditentukan salah dan betulnya. Bahkan ayat yang disebutnya pun tidak menggambarkan maksud sebenar ayat tersebut, yakni sebutan yang tak tentu hala. Cuba yang bercakap itu adalah pemimpin bukan Islam lain yang Pro Kerajaan, aku yakin 200% bahawa Putra Bukit Gantang dan Jalak Gempita akan bersuara menentang pemimpin tersebut. Oleh yang demikian, sebagai umat Islam yang tunduk dan patuh kepada ajaran Islam dan berpegang kepada Al-Quran sebagai sumber rujukan, aku rasakan tindakan Adun DAP adalah salah dan perlu ditegur demi menjaga kesucian Al-Quran itu sendiri. Kerana itu Nabi berkata, diakhir zaman nanti akan ada orang bukan Islam yang mampu berdakwah untuk agama Islam…

    Walla hualam

  7. pemudaumnokemaman said

    Lawati laman http://pemudaumnokemaman.wordpress.com/ untuk informasi terkini

  8. KekohSokmo said

    teori tinggal teori
    beend mereput
    2-1
    hehehehehhehehehehheheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: