Sahabat MANTAP

:: Memantapkan Minda Nasional ::

Tindakan Teresa Kok Wajah Sebenar DAP

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 26 September 2008

Oleh: Salza Hedra

Bukan sesuatu yang baru bagi DAP dalam hal menghina polis dan undang-undang negara. Bukan Teresa Kok sahaja yang buat macam tu. Nama-nama seperti Lim Kit Siang, Karpal Singh dan anak-anak mereka pun sama. Tak mahu mengaku pulak tu yang mereka buat perkara tersebut. Contoh mereka menghina raja dan orang melayu, tapi lepas tu kata tak buat pulak. Selain tu, mereka kata polis dan undang-undang negara tak guna.

Lagi seperkara, mengenai Teresa Kok menghentam polis dalam sidang media sebab makanan yang diberikan oleh pihak polis diibaratkan sebagai makanan anjing semasa beliau ditahan mengikut ISA. Beberapa hari lepas tu tak mengaku pula. Kata pihak media salah tafsir. Satu Malaysia dengar celaan Teresa Kok yang disambut dengan gelak ketawa ahli DAP yang turut hadir. Termasuklah Lim Kit Siang yang tersenyum sinis.

Kita semua sedia maklum bahawa DAP sebuah parti perkauman yang berteraskan masyarakat cina dan berpaksikan Singapura memang tidak pernah mengaku bahawa mereka mengamalkan perkauman. Mereka menghentam UMNO kerana UMNO parti berteraskan Melayu. Mereka juga menghentam MCA dan MIC kononnya menjadi barua politik UMNO dalam BN. Mereka kata MCA dan MIC tak tolong kaum sendiri kerana bersekongkol dengan UMNO. Ceramah-ceramah politik ini biasa kita dengar dalam masa kempen pilihan raya umum atau kecil.

Teresa Kok sememangnya tipikal Cina DAP. Perlembagaan Malaysia pun tatak hormat. Cakap melayu tatak pandai. Tapi cakap English banyak pandai lor. Serupa beranak di negara mat saleh maa. Macam mana mahu cerita pasal ’Malaysian Malaysia’ yang kononnya berjiwa Malaysia kalau bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan yang termaktub dalam Perlembagaan pun tak pernah fasih. Serupa pandang rendah pada bahasa kebangsaan dan mengagung-agungkan bahasa luar pulak. Sama seperti Teresa Kok, saya percaya, hampir semua ahli dan jawatankuasa DAP termasuk DAPSY cakap melayu pun tak berapa pandai tapi bahasa English pandai lor.

Tapi kat sini saya tatak mau cerita pasal tu tapi pasal Teresa Kok sudah banyak lebih. Dia sendiri cakap dalam sidang media dan disiarkan kat TV kata polis bagi makan kat dia macam makanan anjing tapi masih tak mau mengaku. Dulu pun dia ada bikin hal punya pasal itu perempuan ketuk ketampi. Dia kata itu pompuan negeri cina tapi akhirnya bukan tapi pompuan malaysia lor. Aiya sori pun tatak mau cakap. Patut-patut mau bikin public apology maa. tapi ini pompuan tatak tau malu, kulit muka sudah tebal. Jiwa Malaysia pun tatak dalam diri. Somemore want to talk about Malaysian Malaysia sopposedly to be the soul of Malaysian.

Begitulah lagaknya pemimpin DAP yang lama dah kita tahu tapi dia menganggap rakyat Malaysia boleh ditipu walaupun secara terang-terangan. Agaknya pada pandangan DAP rakyat Malaysia tak pandai – bak cerita lucu bekas PM Singapura Lee Kuan Yew (LKY) dengan Lim Kit Siang (LKS) – yang sering dibawa dalam cerita-cerita politik LKY kata LKS bahawa kalau dia tahu orang cina kat Malaysia bodoh pun boleh buat macam ni, dia kata dia banyak menyesal kerana bawa Singapura keluar daripada Malaya dulu. Cina Singapura lebih pandai daripada cina Malaysia. Sekarang cina malaysia pun boleh buat macam-macam, tatak hal punya. Kalau cina singapura sudah pasti dapat perintah ini negara… ha.. ha.. ha gelak LKY. Ini cerita joke only ma. Don’t be angry-angry with me la.

Pada pandangan penulis, ini merupakan suatu mesej LKY kepada DAP khususnya LKS untuk buat sesuatu agar dapat ambil alih pemerintahan Malaysia dengan kadar segera. Ini dilihat dari faktor ketegangan di antara orang Melayu sesama sendiri yang kian melemahkan kesatuan dan kerjasama. Ditambah pula dengan DSAI dan Tun Dr M pula kuat menggasak kepimpinan BN khususnya UMNO. Apa nak jadi ooi. ’Jangan yang menang jadi arang, yang kalah jadi abu’. Melayu menang sorak, negara dan maruah tergadai.

4 Respons to “Tindakan Teresa Kok Wajah Sebenar DAP”

  1. jawahir said

    Macam mana mahu cerita pasal ’Malaysian Malaysia’ yang kononnya berjiwa Malaysia kalau bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan yang termaktub dalam Perlembagaan pun tak pernah fasih

    suka tul ngan statement ni…BETUL…BETUL…

  2. Selamat menyambut hari lebaran semuanya 🙂
    Saya doakan semuanya berbahagia dan selamat pulang ke destinasi 😉

    Amalan Rasuah Dan Pemuda UMNO Perlu Dibersihkan 😉
    http://pro-faizal.blogspot.com

  3. Songkok Hitam said

    Kalau kita faham mesej papan tanda ‘muhibah’, dan tulisan Jawi diketepikan sepatutnya dah berlaku 13 Mei Siri 2. Dulu pun suku-sakat inilah memulakannya melalui provokasi hina Melayu dengan penyapu lidi. Dalam keluarga umumnya ada anak benar, anak angkat, anak pungut, anak tiri atau anak zin*, atau ‘mungkin’ juga ada anak derhaka. Semuanya anak. Begitu juga Malaysia walaupun kita semua rakyat tetapi ada status tersendiri. Kalau benarlah Teresa dan konco-konconya berbuat sedemikian layak benarlah kena tindakan undang-undang – dikira ‘anak derhaka’.

  4. Mat Sufi said

    Betul juga orang kata bahawa komunis telah letak senjata tetapi fahamannya masih melata. Nak menyamatarafkan bahasa Melayu, nak menyamatarafkan Islam dengan agama lain, nak menafikan tulisan jawi tulisan orang Melayu-Islam…tu semua kerja ala komunis. Begitu juga yang berselindung sebalik hak asasi manusia, liberalisasi, globalisasi, kebebasan bersuara, padahal mereka sedang masukkan jarum fahaman asing yang bercanggah dengan nilai-nilai kita di sini. Raja Cina pun nak diwujudkan di samping raja Melayu…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: