Sahabat MANTAP

:: Memantapkan Minda Nasional ::

“JANGAN MELAYU TERGADAI DI TANGAN PENGKHIANAT NEGARA”

Posted by Sahabat MANTAP di Jumaat, 29 Ogos 2008

Oleh: Putera_Adnan

Kebodohan sendiri penyokong-penyokong PKR terpaksa mengucapkan TAHNIAH sesama sendiri di antara penyokong PKR atau nama lainnya Penyokong PENGKHIANAT BANGSA MELAYU, ANWAR IBRAHIM DAN SEKUTUNYA!!! Atas KEMENANGAN DSAI pada pilihanraya kecil Permatang Pauh yang belum reda. 

Kerana sokongan-sokongan yang amat bodoh itu, Pemimpin @ ketua kepala PKR sendiri sudah berani membuat tindakan yang boleh menjatuhkan bangsa Melayu sendiri.

Belum dapat memerintah penuh Malaysia lagi, sudah LANTANG memberanikan diri mengeluarkan kenyataan untuk membuka UITM kepada bukan bumiputera!!! Nak hapuskan DEB!!! Apa kes ni??…Mana hilangnya semangat sayangkan bangsa Melayu sendiri?

Ini terjadi sebab Anwar Ibrahim megeluarkan kenyataan yang Malaysia ini bukan negara orang melayu sahaja. Orang cina dan india mesti diberikan hak yang sama macam orang melayu. Ape hal lak ni? DEB mempunyai kepentingan yang besar kepada orang melayu dan bukan melayu. Kenapa harus di hapuskan? Ini maknanya DSAI buat-buat lupa atau sengaja mahu melupakan hasrat murni yang tersirat dalam DEB itu sendiri. Jangan jadi bodoh wahai orang melayu! Fikir-fikirkan lah sendiri. Takkan nak lepaskan kuasa kepimpinan Melayu lak hanya nak penuhi hasrat pribadi beliau. Jangan sebab kebodohan pengkhianat-pengkianat ini, masa depan anak bangsa kita terjejas! Fikir-fikirlah sendiri…….

Wallahu a’alam

Advertisements

4 Respons to ““JANGAN MELAYU TERGADAI DI TANGAN PENGKHIANAT NEGARA””

  1. Anak Dara Mantap said

    aku nak jumpa jer anuar ibrahim…aku nak motivatekan skit kepala otak dia ni…brain wash,orang putih kata!Pengkhianat bangsa sendiri….otak tak daq ka!!!

  2. juling said

    Betul kata Prof. Koo Kay Kim. Sebelum 8 Mac 2008 tak kecoh pun pasal 10 peratus kemasukan kuota bukan Melayu ke pusat pengajian tinggi khasnya di bawah kelolaan MARA. Sebaliknya isu ini sengaja digembar-gemburkan apabila telah wujudnya Pakatan Rakyat yang menjadi saingan kepada UMNO/BN yang sudahpun memerintah 5 Kerajaan Negeri dan cadangan itu pula keluar dari mulut pemimpin Pakatan Rakyat.

    Padahal isu menetapkan kuota 10 peratus untuk pelajar bukan bumiputera ke Pusat Pengajian Tinggi sudahpun diumumkan oleh kerajaan Barisan Nasional pada tahun 2002 yang pada ketika itu PM nya ialah Dr. Mahathir Mohamad. Pada ketika itu tak ada sebarang bantahan daripada pimpinan UMNO sebaliknya seorang demi seorang menyokong keputusan tersebut dengan pelbagai alasan.

  3. zai said

    Bukankah MRSM itu merupakan maktab yang akan membekalkan pelajar untuk ke UiTM. Kalaulah kuota 10 peratus sudah diperuntukkan di MRSM ke mana pula perginya pelajar bukan bumiputera nak melanjutkan pelajaran kalau bukannya di UiTM?

    http://utusan.com.my/utusan/arkib.asp?y=2002&dt=0617&pub=utusan_malaysia&sec=rencana&pg=re_02.htm&arc=hive

    BISIK-BISIK – AWANG SULUNG. KEPUTUSAN UMNO bahagian Senai meluluskan usul undi tidak percaya terhadap Menteri Pendidikan berhubung pemberian kuota 10 peratus kepada pelajar bukan bumiputera di MRSM dan Program Matrikulasi sungguh mengejutkan.Ia bukan hanya bercanggah dengan tradisi dan amalan UMNO malah ia juga tidak……………..
    17/06/2002 –

  4. Anak Dara Mantap said

    dah namanya…UITM untuk pelajar bumiputera..yang bukan bumiputera tu pandai2 sendiri cari tempat nak belajar. dah bg 10% kat MRSM,mengada-ada nk sambung terus ke UITM!
    yang belajar di di MRSM ni bukannya ank2 orang miskin terutamanya yang bukan bumiputera…..dia orang ni,,,,u ingat nak sambung sangat ker UITM,kalo mak,bapak da kaya…..!
    tapi baiklah di kekalkan UITM sebuah universiti bagi pelajar2 bumiputera untuk menyambung pengajian ke peringkat tinggi…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: