Sahabat MANTAP

:: Memantapkan Minda Nasional ::

Rakaman Tragedi Batu Buruk

Posted by Sahabat MANTAP di Selasa, 2 Oktober 2007

Klip video oleh Unit Komunikasi Kerajaan Negeri Terengganu (UKOM)
dengan ehsan rusuhankt2007

Tarikh Kejadian : 8 September 2007
Masa Kejadian : Antara 8.00 malam hingga 1.30 pagi
Kawasan Kejadian : Sekitar stesyen minyak ESSO sehingga Masjid Batu Buruk di Batu Buruk, Terengganu
Penganjur Ceramah : Gabungan Pilihan Raya Bersih & Adil (BERSIH)
Cadangan Tempat Ceramah : Sebuah kawasan lapang di hadapan rumah Hj Ahmad Salleh, Jalan Persiaran Hakim 1, Batu Buruk
Permit Ceramah : Tiada

 

Advertisements

5 Respons to “Rakaman Tragedi Batu Buruk”

  1. luahan said

    Wah bergaduh dah mcm kat iraq ho hoho

  2. HALIMI ALIAS said

    salam…saya pernah terlibat dalam gerakan reformasi. kebanyakan punca adalah lebih kepada pihak berkuasa. Saya pernah menjadi mangsa walaupun tidak seteruk yang lain. Bila demokrasi dikekang akan ada bantahan. Ini lumrah bagi manusia. Pasti ada provokasi dan yang terlibat dan yang menzahirkan kemarahan adalah yang tertindas.

  3. hardyweb said

    aik . sudah tukar ke video nih . ari tu kalau tak silap aku .. siap samakan tunjuk perasaan dari negeri palestin dan lain lain negeri … dekat akhir video .siap tulis .. ini bukan budaya kita.. kena sound dkt parlimen la tu … baru tukar…

    kalau tak dok orang hingguk.. masakan pokok bergoyang..

  4. suara suaka said

    ceramah yg nak dianjurkan tuh takde permit. Apalah salahnya sekali-sekala akur keputusan tuh. Bkn slalu pun ceramah pembangkang tak dpt kelulusan.

    manusia yg benar2 baik takkan termakan dgn segala bentuk provokasi. manusia yg benar2 baik akn ikut nasihat & patuh kpd peraturan utk kebaikan bersama. manusia yg benar2 mengamalkan islam akn mencari jln terbaik utk memecahkan segala kebuntuan asalkan tak memalukan agama & penganut2nya

  5. Hans Dzul said

    Assalamualaikum…
    Demonstrasi dan provokasi yang blaku di mana2 adalah petanda awal & amaran sbelum blaku penjajahan semula negara.
    Jgn gentar & emosi krn ia pasti mlanda d tempat2 kita kelak.
    Adlah mjadi tanggungjwb, mengesan&mgenalpasti simptom pganas sebenar, bukan mnunding jari kpd ssama mukmin yg myembah tuhan yg sama wlau cara yg bbeza..wake up!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: